Twitch, Türkiye’de Abonelik Fiyatlarını 9,90 TL’ye Düşüyor

Günümüzde oyuncuların ve oyun severlerin en çok kullandığı canlı yayın platformu olan Twitch, Türkiye’de yerel abonelik fiyatına geçeceğini bildiren haber paylaştı. Türkiye’de favori kullanıcılarını desteklemek için sevindirici bir haber olan bu fiyatlandırma yayıncı için de aynı zamanda daha çok içerik üretmesini planlanıyor.

Twitch, Türkiye'de Abonelik Fiyatlarını 9,90 TL'ye Düşüyor.

Paylaştığı haberde tüm ülkelerde ortalama 4,99 dolar olan 1. Kademe abonelik fiyatının, pek çok ülkede izleyicilerin favori yayıncılarını desteklemesini zorlaştırdığını söylüyor. Bu durumda da yayıncıların topluluğunu büyütmesini ve içerik üretip yeni kitlelerini ulaşmasını zorladığını ifade ediyor. Bu durumu verilerle açıklayan Twitch, yayıncılara abone olarak destek veren kullanıcı sayısının Amerika’ya göre Asya ve Avrupa’nın yüzde 50 daha Latin Amerika’nın ise yüzde 80 daha az olduğunu belirtiyor.

Amazon Prime’ın gelişi Türkiye’de Twitch aboneliklerinde katkı sağlamıştı. Geçtiğimiz aylarda da yayıncı Pqueen, Ankara Büyük Şehir Belediye Başkanı Mahsur Yavaş ile yaptığı yayın 350 bin üzerinde anlık izleme ile Türkiye rekoru kırmıştı.

9,90 TL Twitch Türkiye Abonelik Fiyatı 20 Mayıs 2021‘de başlayacak. Türkiye ile aynı zamanda Meksika’da yerel abonelik fiyatlandırmasına geçecek. İlerleyen zamanlarda diğer ülkelerde de başlaması planlanıyor. Değişiklik uygulanacak ülkeler şu şekilde;

  • Afrika
  • Asya Pasifik
  • Karayipler
  • Avrupa
  • Latin Amerika
  • Kuzey Amerika
  • Orta Doğu
  • Güney Amerika
  • Okyanusya (Büyük Okyanus’a dağılmış adaları içine alan ülkeler ve Avustralya)

Yayıncılar Değişiklikten Nasıl Etkilenecek?

Twitch düşük abonelik fiyatı ile uzun vadede yayıncıların kitlelerini artırarak kazançlarının artacağını planlıyor. Yine de kısa vade azalması ve yayıncının bu değişikliğe adapte olabilmesi için gelir ayarlama teşviki sağlamış olacak.

Referans değeri olarak bir yayıncı son üç ayda ne kadar saat yayın yaptığına bakıp ücretli ve Prime Aboneliklerden ne kadar kazandığına bakılıp ortalaması hesaplanacak. Yayıncılar referans değerlerine yayıncı panelinden bakabilecekler.

12 aylık gelir ayarlama teşviki ile değişikliğin başladığı ay dahil olmak üzere gerekirse ilk üç ay referans değeri kanal ve Prime abonelik gelirlerinin %100’ünü karşılayacak. Diğer 9 ay üç ayda bir yüzde 25 oranında azaltacak. Yayıncı bir ay içerisinde referans değerinin yüzde en az 85’i kadar yayın yapmak zorunda.

Kriterlere uygun olan yayıncılar referans değerlerini ve yapmaları gereken yayın sürelerini değişiklik uygunlandıktan sonra Yayıncı Panelinde görecekler.

Koşullar ve uygunluk kriterleri hakkındaki tüm ayrıntılara buradan ulaşabilirsiniz.

Leave a Reply